Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται η νέα δράση του ΕΣΠΑ, “Εργαλειοθήκη Επιχειρηματικότητας: Εμπόριο – Εστίαση – Εκπαίδευση“, που αφορά μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τρεις τομείς του εμπορίου, της εστίασης και της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα ενισχυθούν επενδυτικά σχέδια ύψους από 10.000 έως 150.000€ και οι επιχειρήσεις-δικαιούχοι θα μπορούν να λάβουν επιδότηση στο 50% του επιλέξιμου προϋπολογισμού τους με μέγιστο ποσό επιδότησης τις 75.000€.

Ο διαθέσιμος προϋπολογισμός (δημόσια δαπάνη) ανέρχεται στα 60.000.000€ και είναι κατανεμημένος ανά 20.000.000€ για κάθε τομέα.

Δικαιούχοι
Δικαιούχοι είναι οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται:

  • στο λιανικό εμπόριο
  • στην παροχή υπηρεσιών εστίασης
  • στην παροχή υπηρεσιών ιδιωτικής εκπαίδευσης (προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, γενικής, τεχνικής, επαγγελματικής)
  • στην παροχή υπηρεσιών παιδικού και βρεφονηπιακού σταθμού και λοιπών υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας

Προϋποθέσεις
Δικαίωμα επιδότησης από το πρόγραμμα έχουν αποκλειστικά υφιστάμενες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, που πριν την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης χρηματοδότησης:

1. έχουν κλείσει τουλάχιστον τρεις διαχειριστικές χρήσεις δωδεκάμηνης διάρκειας
2. διαθέτουν, ως κύρια ή δευτερεύουσα δραστηριότητα, τους επιλέξιμους ΚΑΔ της επένδυσης καθ’ όλη τη διάρκεια των τριών αυτών τελευταίων διαχειριστικών χρήσεων
3. έχουν κατ’ ελάχιστον τις παρακάτω ΕΜΕ μισθωτής εργασίας το έτος που προηγείται της ηλεκτρονικής υποβολής της πρότασης χρηματοδότησης, ως εξής:

  • Για τον κλάδο του λιανικού εμπορίου (Επιλέξιμοι ΚΑΔ που ανήκουν στις κατηγορίες 45 και 47): 2 ΕΜΕ
  • Για τον κλάδο της εστίασης (Επιλέξιμοι ΚΑΔ που ανήκουν στην κατηγορία 56): 4 ΕΜΕ
  • Για τον κλάδο της εκπαίδευσης (επιλέξιμοι ΚΑΔ που ανήκουν στην κατηγορία 85, 88): 5 ΕΜΕ

Επιλέξιμες δαπάνες
Οι δαπάνες που θα επιδοτηθούν, θα πρέπει να σχετίζονται με την αναβάθμιση του επιπέδου επιχειρησιακής οργάνωσης και λειτουργίας τους στους τομείς της

  • κατανάλωσης ενέργειας,
  • χρήσης Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
  • υγιεινής και ασφάλειας και
  • τυποποίησης – πιστοποίησης.

Mεταξύ άλλων σε αυτές περιλαμβάνονται:

  • Παρεμβάσεις επί του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου για εξοικονόμηση ενέργειας, για αναβάθμιση της υγιεινής και ασφάλειας και διευκόλυνση ΑμΕΑ
  • Αγορά εξοπλισμού και μεταφορικών μέσων
  • Πιστοποίηση
  • Τεχνικές μελέτες
  • Κατάρτιση προσωπικού
  • Σύνταξη και παρακολούθηση επενδυτικού σχεδίου
  • Μισθολογικό κόστος εργαζομένων (νέο προσωπικό). Διευκρινίζεται ότι δεν είναι επιλέξιμη η πρόσληψη συζύγων και συγγενών α’ και β’ βαθμού.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε:

Βέρρος Κωνσταντίνος konstantinos@kverros.gr
Χριστοφορίδου Άννα anna@kverros.gr
Μιχαλάκη Λιζέτα lizeta@kverros.gr
Μακρή Κική kiki@kverros.gr

Υπηρεσίες Οικονομικών Συμβούλων – Βέρρος Κωνσταντίνος
Τσαλοπούλου 5, τηλ.:23210 20700, Σέρρες

Πηγή: enateam.gr