Ισχυροποίηση της ροπής προς τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιοποίηση καταγράφει η έρευνα «Προκλήσεις και Ευκαιρίες των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», η οποία διεξάγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά από το εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Douleutaras.gr, με την συμμετοχή πάνω από 200 εκπροσώπων επαγγελματιών.
Στόχος της έρευνας είναι να καταγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Επιπλέον επιχειρεί να αποτυπώσει το επίπεδο χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών στην καθημερινή λειτουργία αυτών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την προθυμία τους να εξελιχθούν τεχνολογικά και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που η τεχνολογία μπορεί να τους προσφέρει. Τέλος, συγκρίνοντας τα δεδομένα με την προηγούμενη έρευνα, να προσδιορίσει τυχόν μεταβολές και αλλαγές που έλαβαν χώρα στο χρονικό διάστημα των τελευταίων δύο ετών.
Βάσει των ευρημάτων της μελέτης, οι Έλληνες επαγγελματίες έχουν αντιληφθεί σε σημαντικό βαθμό την αξία των ψηφιακών τεχνολογιών και δείχνουν να αλλάζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Σε ατομικό επίπεδο όλο και περισσότεροι επαγγελματίες δείχνουν να εξοικειώνονται με την χρήση των νέων τεχνολογιών.
Προέκταση αυτής της τάσης είναι η αυξανόμενη αναγνώριση των πλεονεκτημάτων της online διαφήμισης και παρουσίας, αλλά και του διαδικτύου εν γένει. Σύμφωνα με την έρευνα, η αναγνώριση αυτή μεταφράζεται τόσο στην καθιέρωση των ψηφιακών μέσων προώθησης ως de facto ανάγκης, όσο και στην αντιμετώπιση ψηφιακών πλατφορμών, όπως το Douleutaras.gr ως σημαντικά στοιχεία για την προώθηση και την ολοκλήρωση συναλλαγών μιας μικρομεσαίας επιχείρησης.
Πέραν της σταθερής τάσης αποδοχής του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών που παρατηρείται, οι μεγαλύτερες αποκλείσεις σε σχέση με πέρυσι καταγράφηκαν στον χώρο των εσόδων και των τιμών όπου σημειώνεται σημαντική τάση σταθεροποίησης της αγοράς. Σταθερή και σημαντική παραμένει σύμφωνα με την έρευνα η δυσαρέσκεια των επαγγελματιών από τους κρατικούς φορείς/οργανισμούς.
Η μελέτη αποτυπώνει ότι παρά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που υπάρχουν στον επιχειρηματικό στίβο της Ελλάδας του 2018, οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων δηλώνουν αισιόδοξοι και πρόθυμοι να εξελιχθούν. Οι ευκαιρίες εκσυγχρονισμού, κατάρτισης και απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος κρίνονται μεγάλες και οι διορατικοί επιχειρηματίες έχουν τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτούν προς όφελος της επιχείρησής τους αλλά και των πελατών τους.
Πηγή: m.naftemporiki.gr