Όταν ο franchisee, εκείνος, δηλαδή, που ενδιαφέρεται να λειτουργήσει ένα κατάστημα μέσω της μεθόδου του franchising, συναντά τον franchisor, εκείνον που προσφέρει το σχετικό «πακέτο», υπάρχει μια σειρά πληροφοριών που ο πρώτος θα πρέπει να «πάρει» από τον δεύτερο. Και αυτό για να είναι βέβαιος πως θα έχει στη διάθεση του όλα τα δεδομένα που απαιτούνται, πριν την τελική απόφαση. Και κάπως έτσι, προκύπτει μια σειρά από 20 ερωτήσεις.
1. Μιλήστε μου για τους ανταγωνιστές σας, ειδικά για εκείνους που βρίσκονται στην περιοχή που θα δραστηριοποιηθώ εγώ. Πώς θα τους αντιμετωπίσουμε, βάσει της δικής σας ανάλυσης;
2. Ποιες είναι οι επερχόμενες αλλαγές για το δικό σας concept, το marketing και τις γενικότερες δραστηριότητες;
3. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό; Υπάρχουν πιθανοί νέοι ανταγωνιστές;
4. Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστικοί κίνδυνοι για τη συγκεκριμένη αγορά; Ποια είναι η σημαντικότερη ευκαιρία που προσφέρεται;
5. Ποιος ακριβώς είναι ο πελάτης σας; Τι συμβαίνει στη συγκεκριμένη αγορά;
6. Ποιο ακριβώς θα λέγατε πως είναι το προϊόν που πουλάτε;
7. Τι ακριβώς συνέβη στη δική σας αγορά, στη στρατηγική και στα μερίδια σας τα τελευταία πέντε χρόνια; Υπήρξαν νέοι ανταγωνιστές;
8. Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές σας; Ποιοι είναι οι όροι τους γύρω από το αρχικό εμπόρευμα; Ποιοι είναι οι όροι τους για επαναλαμβανόμενες αγορές;
9. Τι κάνετε για να εξασφαλίσετε τις καλύτερες τιμές στα προϊόντα; Πραγματοποιείτε διαπραγματεύσεις και με τους προμηθευτές εξοπλισμού και υπηρεσιών;
10. Τι ποσό δαπανάτε για την έρευνα και την ανάπτυξη; Τι ποσοστό από τα κέρδη επενδύεται στον συγκεκριμένο τομέα;
11. Ποια η στόχευση σας γύρω από τη διαφήμιση; Συνεργάζεστε με κάποιο agency; Με ποια κριτήρια το επιλέξατε;
12. Ποια είναι τα επιχειρηματικά σας σχέδια για τα επόμενα πέντε χρόνια; Υπάρχουν σημαντικές στρατηγικές αλλαγές υπό σχεδιασμό; Σχεδιάζουν οι ιδιοκτήτες να πουλήσουν την εταιρεία ή να την μεταβιβάσουν σε κληρονόμους;
13. Ποιες σημαντικές αλλαγές έχει πραγματοποιήσει ο διευθύνων σύμβουλος από τη στιγμή που ανέλαβε (ή τα τελευταία τρία χρόνια); Ήταν αυτά μέρος μιας συνολικής στρατηγικής;
14. Πώς προσπαθείτε να διαφοροποιήσετε τη δική σας πρόταση στην αγορά του franchise;
15. Σχεδιάζονται οποιεσδήποτε σημαντικές αλλαγές στη διοίκηση;
16. Ποια είναι η υποστήριξη που παρέχετε στους δικαιοδόχους ούτως ώστε να παρουσιάσουν έσοδα κατά τους πρώτους έξι έως δώδεκα μήνες λειτουργίας τους;
17. Με ποιους τρόπους εντοπίζετε και συλλέγετε τις βέλτιστες πρακτικές και τις μοιράζεστε με τους δικαιοδόχους;
18. Ποιοι είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης (KPI) που μοιράζεστε με τους franchisees; Με ποιον τρόπο κοινοποιούνται οι πληροφορίες;
19. Ποια ήταν η μεγαλύτερη αποτυχία σας στον χώρο του franchising; Γιατί συνέβη; Τι έχει γίνει για να αποφευχθεί μια επανεμφάνιση; Ποιο είναι το όνομα του συγκεκριμένου franchise;
20. Ποιο είναι το καλύτερο που μπορείτε να πείτε για κάθε ανταγωνιστή σας; Ποιες είναι οι δυνάμεις και οι αδυναμίες τους;
Τέλος, καλό θα είναι για τον υποψήφιο franchisee να ρωτήσει και να ξεδιαλύνει οποιαδήποτε απορία έχει σχηματιστεί στο μυαλό του από κάτι που άκουσε από άλλους franchisees, ιδίως εάν αυτό ήταν επικριτικό ή αρνητικό για τη λειτουργία του franchise και τη διαχείριση του.
Πηγή: epixeiro.gr