Στο περιβάλλον του ελληνικού επιχειρείν, με τα σημάδια της σχεδόν δεκαετούς κόπωσης από τις διαδοχικές κρίσεις να είναι ιδιαιτέρως εμφανή και να δοκιμάζουν τις αντοχές ακόμη και της πιο υγιούς επιχείρησης, η μείωση του κόστους είναι σήμερα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ύψιστης σημασίας.
Ωστόσο, η μείωση κόστους δεν σημαίνει έκπτωση στο επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών ή προϊόντων, το οποίο πρέπει να παραμένει πάντα ψηλά. Και για να τα καταφέρετε, θα πρέπει να δουλέψετε με μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά και με σχεδιασμό και στόχευση που θα αποφέρουν τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.
Σήμερα, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων κατέχει τα απαραίτητα εργαλεία για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών. Σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις έχουν κάποιο ERP (Enterprise Resource Planning) software ή κάποιο εμπορικό – λογιστικό πακέτο, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν την καθημερινή τους δραστηριότητα.
Επιπρόσθετα, η οργάνωση της επιχείρησης μπορεί να βελτιωθεί μέσω της τεχνολογίας. Μια έντυπη αναφορά είναι εύκολο να αρχειοθετηθεί, αλλά αρκετά δύσκολο να αναπαραχθεί. Ωστόσο, αν είναι ηλεκτρονική, αξιοποιείται εύκολα, ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο σας project, μέσω του απανταχού παρόντος διαδικτύου, με αποτέλεσμα μεγάλο όφελος σε εργατικές ώρες και ώρες συνεννόησης.
Μείωση προσωπικού. Δεν είναι πανάκεια.
Συνήθως, η πρώτη “θυσία” στο βωμό μείωσης του κόστους είναι η μείωση του προσωπικού. Πολλές φορές, οι επιχειρήσεις επιλέγουν να μειώσουν το προσωπικό, ακολουθώντας τη συρρίκνωση του οικονομικού τους μεγέθους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Όμως, οποιαδήποτε μη οργανωμένη και μη στοχευμένη μείωση προσωπικού θα κοστίσει στην εταιρεία εξειδίκευση, γνώσεις και ικανότητες, αφαιρώντας της παράλληλα το όφελος του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Η διέξοδος είναι να κινηθείτε προς την καλύτερη οργάνωση της επιχείρησής σας. Είναι μία σαφώς πιο οικονομική λύση που παράλληλα θα επιφέρει τη μικρότερη εσωτερική αναστάτωση.
25 tips για τη μείωση του κόστους επιχείρησης
Δείτε στη συνέχεια, κάποια έξυπνα και πρακτικά tips που μπορούν να σας βοηθήσουν να επαναποκτήσετε τον έλεγχο και να μειώσετε τα κόστη σας.
- Αναδιοργανώστε το προσωπικό σας, θέτοντας νέους στόχους.
- Αξιοποιήστε κατάλληλα τον χρόνο σας. Είναι ό,τι πιο σημαντικό έχετε!
- Αξιοποιήστε την επικοινωνία μέσω διαδικτύου.
- Αξιοποιήστε το cloud computing.
- Απασχολήστε εκπαιδευόμενους.
- Βρείτε νέο χώρο για τη δραστηριότητά σας.
- Βρείτε φθηνότερους χώρους για να πραγματοποιείτε τις εκδηλώσεις σας.
- Δώστε κίνητρα στους πελάτες σας να μιλούν για εσάς.
- Ελαχιστοποιήστε τις διάφορες μικρές δαπάνες.
- Ελέγχετε και παρακολουθείτε τα κόστη σας.
- Επενδύστε στη διαδικτυακή διαφήμιση.
- Επιλέξτε την κατάλληλη νομική μορφή για την εταιρεία σας.
- Ζητήστε από κάποιο μέλος της οικογένειάς σας να σας βοηθήσει.
- Κάνετε πάντα έρευνα αγοράς πριν αγοράσετε κάτι.
- Κάνετε κοινές ενέργειες marketing με άλλες εταιρείες.
- Μειώστε τα κόστη εκτυπώσεων. Προσπαθήστε να γίνετε paperless.
- Μειώστε την κατανάλωση ρεύματος.
- Μειώστε το κόστος της παραδοσιακής διαφήμισης.
- Μειώστε το κόστος των αποθεμάτων που διατηρείτε.
- Πληρώνετε πάντα μετρητοίς, αφού έχετε συγκεντρώσει το απαιτούμενο ποσό.
- Προσέξτε τις αγορές μικροπραγμάτων.
- Προχωρήστε σε διακανονισμό με τράπεζες.
- Προχωρήστε σε εικονική διαχειριστική υποστήριξη (πχ γραμματειακή).
- Συνεργαστείτε με βάση την ανταλλαγή υπηρεσιών ή προϊόντων.
- Συνεργαστείτε με ελεύθερους επαγγελματίες.
Έσοδα > Έξοδα
Φυσικά, η διατήρηση και ανάπτυξη της επιχείρησής σας δεν εξαρτάται μόνο από τα παραπάνω tips. Το μυστικό για να είναι αποδοτικό οτιδήποτε αποφασίσετε να κάνετε είναι το κέρδος: τα έσοδα να είναι μεγαλύτερα από τα έξοδα. Τόσο απλό και ταυτόχρονα τόσο σύνθετο!
Όμως, όσο τηρείτε αυτό τον απαράβατο κανόνα, όσο διατηρείτε αυτή τη σχέση μεταξύ εσόδων και εξόδων, τόσο θα είστε ασφαλείς απέναντι σε οτιδήποτε προκύψει.
Πηγή: epixeiro.gr