Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της οικονομικής ύφεσης που έχει προέλθει από την πανδημία, απαιτούνται κάποιες αλλαγές στα επιχειρηματικά σας μοντέλα και στον τρόπο που επιχειρείτε. Όπως μετά από κάθε μεγάλη κρίση, οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν (μόνιμα;) και οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Μέσω αυτού του άρθρου, θα σας κάνω κάποιες προτάσεις για το πως μπορείτε να αλλάξετε το υφιστάμενο μοντέλο σας και να αντιμετωπίσετε τη νέα πραγματικότητα, ποιοι τομείς της επιχείρησής σας θα επηρεαστούν και τι επιλογές έχετε.
Βασικά θα συζητήσουμε για πέντε (5) κύριους τομείς μιας ιδιωτικής επιχείρησης:
- Πωλήσεις
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Ορθή λειτουργία
- Εφοδιαστική αλυσίδα
- Ισολογισμός
1. Πωλήσεις
- Δώστε έμφαση στις πωλήσεις online
- Αυξήστε τη δυναμικότητα των online πωλήσεων
- Ανακατευθύνετε τους πελάτες σας (υφιστάμενους και νέους) να προτιμούν την online μέθοδο αγορών αντί της παραδοσιακής μεθόδου (offline)
- Αυτοματοποιήστε τις διαδικασίες σας στον τομέα της λιανικής
- Τροποποιήστε τη διαδικασία της λιανικής πώλησης έτσι ώστε να είναι ασφαλέστερη για τον καταναλωτές σας
- Τροποποιήστε τη διαδικασία της πώλησης έτσι ώστε να είναι ασφαλέστερη για τους εργαζόμενους σας
- Ελέγχετε αυστηρά των αριθμό των ατόμων που μπαίνουν στην επιχείρησή σας (ταυτόχρονα)
- Προσπαθήστε να αλλάξετε την τιμολογιακή σας πολιτική στο συνδρομητικό (subscription) μοντέλο, όπου και όταν αυτό είναι εφικτό
- Συνεχώς να ενημερώνετε, να υπενθυμίζετε και να δείχνετε τους πελάτες σας γιατί είναι ασφαλές να κάνουν τις αγορές τους από το κατάστημά σας
- Ενισχύστε το ρόλο της ψηφιοποίησης στις πωλήσεις
- Να είστε σε θέση να προσφέρετε νέα αξία για τους πελάτες σας που πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους απομακρυσμένα
2. Εξυπηρέτηση πελατών
- Κερδίστε την εμπιστοσύνη των πελατών σας
- Προσφέρετε δωρεάν μάσκες, γάντια και απολυμαντικό στο κατάστημά σας
- Συσκευάστε τα προϊόντα σας
- Ανοίξτε περισσότερα ταμεία για την αποφυγή ουρών
- Ελέγχετε τη ροή των πελατών σας μέσα στο κατάστημα
- Μειώστε την ανθρώπινη επαφή
- Διαμορφώστε την στρατηγική σας για την διατήρηση (retention) των πελατών σας
3. Ορθή λειτουργία
- Προσφέρετε δωρεάν μάσκες, γάντια και απολυμαντικό στους εργαζόμενους σας
- Επεκτείνετε τις βάρδιες – μειωμένη ανθρώπινη επαφή
- Αυτοματοποιήστε ότι μπορείτε
- Εκμεταλλευτείτε τον εξοπλισμό σας καλύτερα
- Αλλάξτε τη διαμόρφωση στους εργασιακούς χώρους – μειωμένη ανθρώπινη επαφή
- Επενδύστε σε μικρότερες αλλά περισσότερες εγκαταστάσεις
- Διατηρήστε τους χώρους καθαρούς (καθαριότητα κάθε 4 με 8 ώρες)
- Για τους διοικητικούς σας υπαλλήλους, δημιουργείστε βάρδιες
- Μειώστε τον συνωστισμό ατόμων
- Συντηρείστε τα air condition
- Εισάγετε την έννοια της απομακρυσμένης εργασίας
- Διαμορφώστε τις πολιτικές σας για τις άδειες ασθενείας και την υγειονομική προστασία των εργαζομένων σας
4. Εφοδιαστική αλυσίδα
- Αυξήστε τα αποθέματα
- Απλοποιήστε και τυποποιήστε τα προϊόντα σας
- Μικρότερες και αυτόνομες εγκαταστάσεις
- Έλεγχος και καθαρισμός των εργαλείων
- Μειώστε το χρόνο διεκπεραίωσης της παραγγελίας
- Αυτοματοποιήστε την εφοδιαστική αλυσίδα
5. Ισολογισμός
- Προσέξτε το κεφάλαιο κίνησης και διατηρείτε «μαξιλάρι» στη ρευστότητά σας (3 – 9 μήνες)
- Αυξήστε τα ίδια κεφάλαια της επιχείρησης (κατά 50% περίπου)
- Αυξήστε τα επίπεδα του stock σας
- Παίρνετε πάντοτε εγγυήσεις για τους εισπρακτέους λογαριασμούς σας
- Αυξήστε τα κέρδη εις νέον (retained earnings)
- Εκμεταλλευτείτε αποδοτικότερα και αποτελεσματικότερα το ενεργητικό σας
- Μειώστε την επαναγορά μετοχών
- Stress test τον ισολογισμός σας και βρείτε τα όρια του
- Το μυστικά σε αυτή τη φάση είναι η προετοιμασία, ο σωστός σχεδιασμός και φυσικά η ταχύτητα υλοποίησης.
Πηγή: epixeiro.gr