Αποτελεί ίσως από τους τελευταίους παράγοντες, στην ιεραρχία της σημαντικότητας, για κάποιον που διαθέτει εταιρική ταυτότητα, καθώς στο ξεκίνημα σκέφτεται κανείς την προώθηση της επιχείρησής του, ενώ κατά τη διάρκεια αναζητά τι καινούριο πρέπει να προσφερθεί στους καταναλωτές, ώστε να μην μειωθεί το κέρδος. Όμως, ένας από τους καίριους πυλώνες είναι οι άνθρωποι. Και ο άνθρωπος, πέρα από την δύναμη της επικοινωνίας που πρέπει να διαθέτει, οφείλει να δίνει έμφαση και στην εικόνα του. Για τη θετική έκβαση ενός αποτελέσματος, η εικόνα δίνει πάντα την πρώτη αίσθηση και αφήνει την τελευταία.
Η παρουσίαση του εαυτού μας, η υπηρεσία που προσφέρουμε, το προϊόν που θέλουμε να προβάλουμε, όλα, συνδέονται με την εμφάνιση μας. Μια προσεγμένη και δομημένη εικόνα έχει να κάνει με την αντίληψη και με τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε τόσο τον εαυτό μας, όσο και την εργασία μας. Κι όμως…
Δεν πρέπει να απασχολήσουμε το μυαλό μας με το τι θα βάλουμε μόνο όταν πρόκειται να κάνουμε ένα σημαντικό ραντεβού ή μια παρουσίαση. Η κάθε μέρα μετράει στην επιχείρηση. Έτσι δεν σκέφτονται οι περισσότεροι; Το ίδιο μετράνε και οι υπόλοιπες, ενδεχομένως, λεπτομέρειες για κάποιους. Οι λεπτομέρειες όμως είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά. Όσο παρωχημένη κι αν ακούγεται αυτή η φράση, ισχύει!
Δεν μιλάμε απαραίτητα για το κλασικό office look, δηλαδή σακάκι – παντελόνι – πουκάμισο, καθώς το να φοράμε κάτι που δεν μας ταιριάζει και μας κάνει να αισθανόμαστε κάτι που δεν είμαστε προκαλεί δυσαρέσκεια, δυσφορία. Συναισθήματα που εκπέμπονται στον δέκτη. Κι αυτό σίγουρα είναι κάτι που δεν θέλουμε να συμβεί. Μιλάμε για δομημένη εικόνα που αποπνέει δυναμική και σιγουριά, γι’ αυτό που είμαστε και γι’ αυτό που πρεσβεύουμε.
Το να προσέχω τι φοράω σημαίνει ότι έχω απόλυτη αντίληψη του πού πάω, γιατί και τι θέλω ή δεν θέλω πετύχω. Όλα μεταξύ τους αποτελούν μια άκρως αλυσιδωτή κατάσταση αντίληψης, οξυδέρκειας, προσαρμοστικότητας, ευελιξίας και εκπλήρωσης. Γιατί τίποτα που θεωρούμε εμείς αμελητέο σημαίνει ότι θεωρείται και από τον άλλον το ίδιο.
Έρευνες δείχνουν ότι στα τρία πρώτα λεπτά σχηματίζεται η πρώτη εντύπωση. Χαμόγελο, χειραψία, εμφάνιση «and keep it in mind»:
Χαμόγελο χωρίς υπερβολή, αλλά με θετική διάθεση.
Χειραψία όχι ασφυκτική, αλλά με διάθεση δήλωσης παρουσίας.
Αναφορικά με την εμφάνιση γυναικών:
- Τα μαλλιά να επιτρέπουν στο πρόσωπό να φανεί.
- Καθαρό πρόσωπο, χωρίς ν’ αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά.
- Περιποιημένα λιτής απόχρωσης άκρα, χωρίς υπερβολές.
- Ενδυματολογικά, επιλέξτε είτε μέχρι δυο χρώματα, είτε μονοχρωμίες, δηλαδή όλα άσπρα ή όλα μπεζ. Αναφορικά με το μαύρο (όλα μαύρα) καλό θα ήταν να το αποφύγετε, γιατί ενέχει ο κίνδυνος να ερωτηθείτε εάν πενθείτε (έχει συμβεί)! Οπότε εάν αποφασίσετε να φορέσετε μαύρο, συνδυάστε το μ’ ένα τόνο λευκού. Γενικά, θέλουμε ενδυματολογικές επιλογές που να ηρεμούν το μάτι και όχι έντονους χρωματικούς πειραματισμούς, υπάρχει άλλη περίσταση γι’ αυτό.
- Αξεσουάρ κομψά και όχι κραυγαλέα, που απλά να φωτίζουν το σύνολο της εικόνας.
Όσον αφορά στην εμφάνιση των ανδρών, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά:
- Καλοσιδερωμένο πουκάμισο και παντελόνι.
- Σακάκι είτε ως κομμάτι από κοστούμι, είτε εάν επιλέξετε άλλου χρώματος, φροντίστε να μην δείχνει παράταιρο.
- Καλογυαλισμένο παπούτσι.
- Ρολόι.
- Άρωμα φρεσκάδας.
Επενδύοντας στην εμφάνισή σας, είναι σαν να επενδύετε στη δουλειά σας και στην μακροημέρευση της. Συμβουλευτείτε τους ειδικούς image makers που φροντίζουν για μια σωστή εμφάνιση, απόλυτα συνυφασμένη με την προσωπικότητά σας, στον εργασιακό σας χώρο και όχι μόνο, ενώ παράλληλα σας βοηθούν και με την κατάλληλη επικοινωνιακή προσέγγιση για την επίτευξη ενός άρτιου αποτελέσματος.
Πηγή: epixeiro.gr