Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Digital Content; Ποιες είναι οι νέες τάσεις και τακτικές τις οποίες καλούμαστε να ακολουθήσουμε και να εφαρμόσουμε, ώστε το περιεχόμενο που δημιουργούμε να εξακολουθεί να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να επιστρέφει τα επιθυμητά αποτελέσματα;
Καθώς το ψηφιακό μέλλον πλέον διαφαίνεται ξεκάθαρα, το περιεχόμενο που το συνοδεύει δεν πρέπει να μένει στο παρελθόν.
Τρέχον κείμενο
Σήμερα, στον ορυμαγδό πληροφοριών που διατίθενται στο διαδίκτυο και με την κατανάλωση ψηφιακού περιεχομένου να αυξάνεται συνεχώς, όποιος χρειάζεται καθοδήγηση, λύσεις, προτάσεις και ενημέρωση για οποιοδήποτε industry, ρόλο ή επιτήδευμα μπορεί να τα βρει άμεσα, εύκολα, γρήγορα, τις περισσότερες φορές μ’ ένα απλό κλικ. Ως εκ τούτου, αν κάποιος θέλει να μάθει όλα τα ‘’μυστικά’’ για επιτυχημένο και αποτελεσματικό ψηφιακό περιεχόμενο, αρκεί μία αναζήτηση στο διαδίκτυο και όλες οι απαντήσεις είναι εδώ, διαθέσιμες μπροστά του. Επομένως, εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος: «Ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτού του άρθρου»; «Τι παραπάνω έχει να μου προσφέρει από αυτά που μπορώ μόνος μου να βρω σήμερα»;
Η απάντηση βρίσκεται ακριβώς στην τελευταία λέξη του ερωτήματος. Στο «σήμερα». Το οποίο πολύ γρήγορα θα μετατραπεί σε «χθες» και όλοι όσοι θέλουν να κάνουν πρωταθλητισμό στο κομμάτι του content management θα κληθούν υποχρεωτικά να προσαρμοστούν στις επιταγές του «αύριο».
Για πολλούς είναι ήδη ξεκάθαρο. Το μέλλον είναι εδώ. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται με φρενήρεις ρυθμούς και οι προσδοκίες που δημιουργεί αυτή η εξέλιξη δεν μπορούν να ειδωθούν έξω από το παρόν, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το ψηφιακό περιεχόμενο των brands, το οποίο χρειάζεται να ξεχωρίζει και να υπηρετεί αποτελεσματικά τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε ( υψηλό ROI, brand awareness, engagement, κ.ο.κ).
Παρακάτω ακολουθούν οι βασικότεροι τρόποι με τους οποίους διαμορφώνεται πλέον το περιεχόμενο στην επικοινωνία των brands. Κάποια από τα features τα οποία θα δούμε, περιέχονται ήδη σε υφιστάμενες καινοτόμες πρακτικές, ωστόσο, σε λίγα χρόνια δεν θα αποτελούν πλέον μία ωραία εξαίρεση. Θα είναι ο κανόνας.
Η νέα εποχή της εξατομίκευσης
Σήμερα οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πολλές συσκευές και περιμένουν να έχουν μια συνεχή και απρόσκοπτη εμπειρία εξατομίκευσης καθώς μετακινούνται από τη μία συσκευή στην άλλη. Το περιεχόμενο παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς το περιεχόμενο που βασίζεται στα δεδομένα μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιτύχουν εξατομίκευση σε μεγαλύτερο επίπεδο.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, το 38% των καταναλωτών λαμβάνουν συχνά μη-εξατομικευμένο περιεχόμενο από brands. Το 51% είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσει μια αγορά από brand που στέλνει εξατομικευμένο περιεχόμενο. Το 49% είναι πιστό σε ένα brand εάν το περιεχόμενο είναι εξατομικευμένο. Το 82% των καταναλωτών σταματάει να αγοράζει από brands μόλις λάβουν από αυτά ενοχλητικό ή ανησυχητικά εξατομικευμένο περιεχόμενο.
Οι καταναλωτές μπορεί να εμπιστεύονται brands, ταυτόχρονα όμως είναι και πολύ επιφυλακτικοί. Έχει μάλιστα παρατηρηθεί ότι το 80% της Gen Z και το 76% των Millennials αποκτούν μεγαλύτερο έλεγχο των εμπειριών τους προσαρμόζοντας ενεργά τις ρυθμίσεις απορρήτου τους, προκειμένου να προστατεύσουν τις πληροφορίες τους, κάτι που στο μέλλον θα γίνεται από όλους ανεξαιρέτως.
Οι τελευταίες τεχνολογίες στην υπηρεσία του ψηφιακού περιεχομένου
Προς το παρόν υπάρχουν πολλές αναδυόμενες τεχνολογίες που έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο. Ήδη πολλοί καταναλωτές προτιμούν τη φωνητική τεχνολογία. Σύμφωνα με έρευνα, οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν έξυπνα ηχεία και βοηθούς φωνής για να κάνουν αγορές αυξάνονται κατά 165% από έτος σε έτος.
Περίπου το 17% της Gen Z χρησιμοποιεί οικιακούς βοηθούς / έξυπνα ηχεία για να πραγματοποιήσει αγορές. Μέχρι το επόμενο έτος, τα AR και VR θα χρησιμοποιηθούν για πιο ελκυστικές και συναρπαστικές μορφές περιεχομένου, ενώ μέσα στην επόμενη δεκαετία το σύνολο του διαδικτυακού περιεχομένου δεν θα θυμίζει σε τίποτα τη μορφή που όλοι γνωρίζουμε σήμερα. Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να αναπτύξουν την κερδοφορία τους, θα πρέπει να συσσωματώσουν τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες περιεχομένου στη γενικότερη στρατηγική τους.
Quality first
Το φαινόμενο του content shock αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη επιρροή. Δημιουργείται πλέον τόσο πολύ περιεχόμενο καθημερινά που οι χρήστες νιώθουν να «πνίγονται» σε αυτό, συν ότι το μεγαλύτερο μέρος είναι χαμηλής ποιότητας.
Η απάντηση του μέλλοντος στο πρόβλημα του content shock θα είναι η ποιότητα. Αναμφίβολα. Πιο μικρά και περιεκτικά κείμενα, με ουσιαστική, πρωτογενή πληροφορία, έξυπνα γραμμένα. Η επόμενη μέρα θέλει τη μία πρόταση να μπορεί να περιγράψει ακριβώς αυτό για το οποίο μέχρι σήμερα χρειάζονταν τουλάχιστον τρεις.
Stay updated
Ενώ μέχρι πρότινος η τάση ήταν το “αειθαλές” (evergreen) περιεχόμενο, αυτό δείχνει πλέον να αλλάζει. Το περιεχόμενο που δημιουργείται μία φορά και παραμένει χρήσιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν θα μπορεί πλέον να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης που προτάσσουν ξεκάθαρα πλέον τα πιο updated κείμενα στα αποτελέσματά τους.
Η συνεχής ανανέωση του περιεχομένου μπορεί στην αρχή να κοστίσει περισσότερο, μακροπρόθεσμα ωστόσο θα έχει σίγουρα πολύ καλύτερα αποτελέσματα και θα βοηθήσει στους στόχους για καλύτερο ROI.
Data-backed content
Τέλος, το κομμάτι των data είναι ένας τομέας κατεξοχήν δεκτικός στην αλλαγή. Η πλειοψηφία πλέον είναι εξοικειωμένη με το όρο “big data” που αναφέρεται σε μεγάλα σύνολα δεδομένων, παραχθέντα από κάθε είδους ψηφιακή αλληλεπίδραση με μέσα μαζικής δικτύωσης και από πολλαπλές πηγές, με τρομακτική ταχύτητα, όγκο και ποικιλία.
Καθώς η τεχνολογία είναι ασταμάτητη, ολοένα και περισσότερα δεδομένα γίνονται διαθέσιμα ακόμα και σε μη-ειδικούς.
Τα επόμενα χρόνια, θα υπάρχουν πολλά περισσότερα εργαλεία, τα οποία θα επιτρέπουν στον οποιοδήποτε να αντλεί πληροφορίες από εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια ιστοσελίδες. Το περιεχόμενο του μέλλοντος που δεν θα είναι σχεδόν αποκλειστικά data-backed δεν θα έχει καμία…ελπίδα.