Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης:
Από ένα σημαντικό γραφειοκρατικό βάρος απαλλάσσονται πολίτες και Δημόσια Διοίκηση, καθώς από σήμερα ο e-ΕΦΚΑ ξεκινά να αξιοποιεί την διαλειτουργικότητα για την αυτόματη λήψης φορολογικής ενημερότητας για την εξόφληση πολιτών και επιχειρήσεων που παρέχουν υπηρεσίες και προϊόντα σε αυτόν. Έτσι, φυσικά και νομικά πρόσωπα σταματούν να προσκομίζουν φορολογική ενημερότητα για να πληρωθούν, καθώς η διαδικασία γίνεται αυτόματα.
Ο e-ΕΦΚΑ, μεγαλύτερος ασφαλιστικός οργανισμός της χώρας, αποκτά πρόσβαση στην διασύνδεση των δημοσίων φορέων με τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Μόνο σε ό,τι αφορά στον συγκεκριμένο φορέα, κατά το τελευταίο έτος πάνω από 10.000 φορολογικές ενημερότητες εκδόθηκαν και προσκομίστηκαν από υπόχρεους, είτε με φυσικό είτε με ηλεκτρονικό τρόπο.
Η διασύνδεση υλοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ταυτόχρονα, ξεκινά η αξιοποίηση της συγκεκριμένης διαλειτουργικότητας και από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης και το Δήμο Βόλου. Η Βουλή των Ελλήνων ήταν ο πρώτος δημόσιος φορέας που αξιοποίησε την εν λόγω υπηρεσία μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας. Ακολούθησε η ΚΕΔΕ, έτσι ώστε να μη χρειάζεται η προσκόμιση φορολογικής ενημερότητας προς τους Δήμους της χώρας.
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί αιτήματα ένταξης από περισσότερους από 110 δημοσίους φορείς. Αυτήν τη στιγμή, η συγκεκριμένη διαλειτουργικότητα βρίσκεται σε πιλοτική ή παραγωγική λειτουργία σε περισσότερο από το 50% των φορέων.
H Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης καλεί όλους τους φορείς του Δημοσίου να αξιοποιήσουν την υπηρεσία διαλειτουργικότητας για τη φορολογική ενημερότητα, προκειμένου να ωφεληθούν χιλιάδες φυσικά και νομικά πρόσωπα, αλλά και οι ίδιοι οι φορείς.