Δημοσιεύθηκε η απόφαση Α.1259/2020 με την οποία καθορίζονται οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ), που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 35 «Αναστολή προθεσμιών λήξης, εμφάνισης και πληρωμής αξιογράφων, ρυθμίσεις για την παροχή ευεργετήματος μη καταχώρησης αξιογράφων σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς και αναστολή έκδοσης διαταγών πληρωμής» του ν. 4753/2020, για την υπαγωγή, από τη δημοσίευση του ν. 4753/2020 και μέχρι την 31-12-2020, αξιογράφων οφειλόμενων από επιχειρήσεις που,
– είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους κατ’ εφαρμογή κανονιστικών πράξεων της Διοίκησης, με δραστηριότητα που εμπίπτει στους ΚΑΔ του Παραρτήματος 1,
– είτε έχουν πληγεί δραστικά από την επιδημία του κορωνοϊού COVID-19, με δραστηριότητα που εμπίπτει στους ΚΑΔ του Παραρτήματος 2 και εμφανίζουν μειωμένο κύκλο εργασιών μεγαλύτερο του 50% για την περίοδο Απριλίου έως Σεπτεμβρίου 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο έτους 2019.
Προϋποθέσεις Υπαγωγής – Δικαιούχοι
Από τη δημοσίευση του ν. 4753/2020 και μέχρι την 31-12-2020, αναστέλλονται οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής αξιογράφων, κατά εβδομήντα πέντε (75) ημέρες από την αναγραφόμενη ημερομηνία επί εκάστου αξιογράφου, οφειλόμενων από επιχειρήσεις του άρθρου 1 της παρούσας, οι οποίες κατά την 5η Νοεμβρίου 2020 έχουν ενεργό, κύριο κωδικό δραστηριότητας από τους αναφερόμενους –κατά περίπτωση– στους συνημμένους πίνακες των Παραρτημάτων 1 και 2, οι οποίοι και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 5η Νοεμβρίου 2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας (όπως αυτή αναγράφεται στα Παραρτήματα 1 και 2), της αρχικής δήλωσης φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 5-11-2020.
Η προϋπόθεση του μειωμένου κύκλου εργασιών το 2020 κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 50% σε σχέση με το 2019, για τις πληγείσες επιχειρήσεις υπολογίζεται ως ακολούθως:
Α) για τις επιχειρήσεις που είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ, είτε αυτές τηρούν απλογραφικά βιβλία είτε τηρούν διπλογραφικά, λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα του κύκλου εργασιών μηνών Απριλίου έως και Σεπτεμβρίου 2019 και συγκρίνεται με το αντίστοιχο του 2020, εάν παρουσιάζει μείωση κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 50%,
Β) για τις επιχειρήσεις που δεν είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ ή είναι υποκείμενες και απαλλασσόμενες, λαμβάνεται υπόψη, το άθροισμα των ακαθαρίστων εσόδων μηνών Απριλίου έως και Σεπτεμβρίου 2020, όπως αυτά έχουν διακριτά δηλωθεί ή θα δηλωθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της Α.Α.Δ.Ε. Για τη σύγκριση με το έτος 2019, λαμβάνεται υπόψη το ήμισυ των ακαθαρίστων εσόδων της δήλωσης ΦΕ φορολογικού έτους 2019. Σε περίπτωση μη υποβολής δήλωσης ΦΕ λόγω μη παρέλευσης της υποχρέωσης, η πληροφορία των ακαθαρίστων εσόδων αντλείται από το ήμισυ του δηλούμενου ποσού εσόδων στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» για το 2019. Η δήλωση των ακαθαρίστων εσόδων στην πλατφόρμα, δύναται να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2020.
Σε περίπτωση που έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία, πέραν των συνεπειών της ψευδούς δήλωσης, επέρχεται απώλεια των ευεργετημάτων της περ. (α) του άρθρου 1 της απόφασης.
Τρόπος αποστολής ή διαβίβασης πληροφοριών από την Α.Α.Δ.Ε. προς τα Πιστωτικά Ιδρύματα για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων του άρθρου 2 της απόφασης
1. Η διασταύρωση των φορολογικών στοιχείων και ο έλεγχος για την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου 2 της απόφασης πραγματοποιείται με μηχανογραφικό τρόπο από την Α.Α.Δ.Ε. Ακολούθως, διαβιβάζονται προς τα πιστωτικά και εν γένει χρηματοδοτικά ιδρύματα ή φορείς που λειτουργούν νόμιμα χάριν αυτών και τηρούν αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, συγκεντρωτικοί κατάλογοι με τα στοιχεία και πληροφορίες των δικαιούχων.
2. Η διαβίβαση των στοιχείων της παρ. 1α γίνεται απευθείας από την Α.Α.Δ.Ε. μέσω ασφαλούς συστήματος μεταφοράς αρχείου. Ειδικά για πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα γίνεται μέσω της «Διατραπεζικά Συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ).
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ