Στο e-katanalotis.gov.gr μπαίνουν τα επιτόκια των τραπεζών, και τα φυλλάδια προσφορών των σούπερ μάρκετ,
Στην πλατφόρμα e-katanalotis.gov.gr θα αναρτώνται τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου όλων των παρόχων, καθώς και τα επιτόκια καταθέσεων και χορηγήσεων για καταναλωτές και επιχειρήσεις των τραπεζών.
Αυτό αποφασίστηκε σε σύσκεψη που είχαν σήμερα οι υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας και ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης.
Συγκεκριμένα αποφασίστηκε ότι η ανάρτηση των τιμολογίων θα γίνει ως εξής:
-για την ηλεκτρική ενέργεια θα γίνει για πρώτη φορά στις 20 Απριλίου (τιμολόγια Μαΐου) -και στο εξής στις 20 κάθε μήνα- όταν και βάσει της νομοθεσίας υποχρεούνται οι πάροχοι να τα γνωστοποιήσουν στους καταναλωτές,
-για το φυσικό αέριο θα αναρτηθούν τις επόμενες ημέρες και θα επικαιροποιούνται κάθε φορά που κάθε πάροχος μεταβάλλει τα τιμολόγιά του.
Ταυτόχρονα, θα δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες της πλατφόρμας να συγκρίνουν τις τιμές με βάση την κατανάλωσή τους.
Επιτόκια
Όσον αφορά στα επιτόκια καταθέσεων και χορηγήσεων των τραπεζών, θα αναρτηθούν, επίσης, τις επόμενες ημέρες και θα επικαιροποιούνται κάθε φορά που κάθε τράπεζα μεταβάλλει τα επιτόκια ή προβαίνει σε ρυθμίσεις, όπως αυτή που ανακοινώθηκε πρόσφατα για την προστασία φυσικών προσώπων με ενήμερα στεγαστικά δάνεια.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα στην πλατφόρμα e-katanalotis αναρτώνται σε καθημερινή βάση οι τιμές 1.200 προϊόντων ευρείας κατανάλωσης σε σούπερ μάρκετ και των καυσίμων ανά πρατήριο και σε εβδομαδιαία βάση το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και για τις εορταστικές περιόδους, το «Καλάθι των Νονών» τώρα και το «Καλάθι του Αη Βασίλη» παλαιότερα.
Παράλληλα, αναρτώνται:
-τα φυλλάδια προσφορών των σούπερ μάρκετ,
– η νομοθεσία και ενημερωτικά σημειώματα για τα δικαιώματα των καταναλωτών και κάθε είδους πληροφορία που είναι χρήσιμη στον καταναλωτή.
Επιπρόσθετα, μέσω της πλατφόρμας ο καταναλωτής μπορεί, είτε επώνυμα είτε ανώνυμα, να κάνει καταγγελία στην γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή καθώς και να διαμορφώσει το δικό του «καλάθι» με προϊόντα παρακολουθώντας καθημερινά την πορεία των τιμών τους.
Σημειώνεται ότι την πλατφόρμα επισκέπτονται 500.000 μοναδικοί επισκέπτες την εβδομάδα, 300.000 έχουν «κατεβάσει» στο κινητό τους και χρησιμοποιούν την ομώνυμη εφαρμογή (app), ενώ 150.000 χρήστες έχουν διαμορφώσει τα δικά τους «καλάθια».
Πηγή: www.naftemporiki.gr