Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής, με τους ελέγχους να έχουν ήδη βγάλει τα πρώτα λαβράκια…
Σφίγγει ο κλοιός γύρω από όσους με αναρτήσεις εμφανίζονται να κάνουν πολυτελή ζωή η οποία όμως δεν συνάδει με τα εισοδήματα που δηλώνουν. Εδώ και καιρό η ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής, με τους ελέγχους να έχουν ήδη βγάλει τα πρώτα λαβράκια…
Μοντέλο το οποίο μετά από έλεγχο διαπιστώθηκε ότι τα δύο τελευταία χρόνια δεν είχε εκδώσει για πωλήσεις μέσω συγκεκριμένης εταιρίας ηλεκτρονικού εμπορίου παραστατικά ύψους 350.000 ευρώ και της καταλογίστηκε πρόστιμο 270.000 ευρώ. Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Είναι γνωστό ότι στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και σε επιχειρήσεις που πωλούν διαδικτυακά προϊόντα πάσης φύσεως χρησιμοποιούνται καλλιτέχνες, μοντέλα ακόμη και αθλητές. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εταιριών οι οποίες λειτουργούν χωρίς φυσική παρουσία μη εκδίδοντας φορολογικά παραστατικά για τις πωλήσεις τους, ενώ άλλες δεν έχουν καν κάνει έναρξη λειτουργίας στην εφορία μη καταβάλλοντας ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος κι άλλες κρατήσεις.
Πού εστιάζουν οι έλεγχοι
Στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ έχουν μπει αναρτήσεις φυσικών προσώπων, καθώς και επιχειρήσεων με μεγάλη απήχηση στα social media. Οι ελεγκτές συλλέγουν στοιχεία από αναρτήσεις στα social media με στόχο να προχωρήσουν, κατόπιν, στη διασταύρωση των φορολογικών δηλώσεων που έχουν υποβάλλει και των εικόνων που προβάλλουν δημόσια, καθώς πολλοί είναι οι influencers που παρέχουν υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση. Οι έλεγχοι επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια και ακίνητα, αλλά και στον γενικότερο τρόπο ζωής των influencers, ούτως ώστε να διαπιστωθεί εάν όντως δηλώνουν, τελικά, τις συναλλαγές τους από την προώθηση ή πώληση των προϊόντων και υπηρεσιών.
Παράλληλα, πραγματοποιούνται έλεγχοι σε εταιρείες και τους εκπροσώπους τους με στόχο τον εντοπισμό «μαϊμού» επιχειρήσεων, που δεν έχουν φυσική παρουσία, δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών στην αρμόδια ΔΟΥ και δεν εκδίδουν φορολογικά στοιχεία κατά την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω διαδικτύου και ειδικά μέσω αναρτήσεων στα social media.
Σημειώνεται ότι ήδη από τις αρχές Φεβρουαρίου η ΑΑΔΕ έχει συστήσει, με βάση και το νέο της οργανόγραμμα, ειδικό τμήμα το οποίο είναι επιφορτισμένο με τον εντοπισμό κρουσμάτων φοροδιαφυγής μέσω ερευνών στο διαδίκτυο. Το συγκεκριμένο τμήμα φέρει την ονομασία «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών».
Οι βασικές του αρμοδιότητες περιλαμβάνουν την διενέργεια στοχευμένων ερευνών και διασταυρώσεων προς επαλήθευση και η αξιοποίηση καταγγελιών ιδιωτών ή άλλων στοιχείων που περιέρχονται σε γνώση της διεύθυνσης από κάθε πηγή. Το νέο τμήμα της εφορίας πραγματοποιεί έρευνες σε google, Facebook Twitter, Tik Tok και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανιχνεύοντας μεγάλη έκτασης φοροδιαφυγή και παράνομο πλουτισμό.
Πηγή: www.naftemporiki.gr