Τέλη Κυκλοφορίας: Τα σενάρια για τις αλλαγές του 2025
Ανοίγει η πλατφόρμα για τέλη με τον μήνα την 1η Μαΐου – Τι αλλάζει την επόμενη χρονιά στα πρόστιμα
Τη Μεγάλη Τετάρτη αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «myCar» ώστε όποιος από τους 150.000 ιδιοκτήτες οχήματος θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας, πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας «με το μήνα»
Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στην ΕΡΤ, τα επόμενα 24ωρα θα προωθηθεί στη Βουλή νομοθετική διάταξη που θα δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους των Ι.Χ. που τα έχουν θέσει σε ακινησία να μπορούν να τα κυκλοφορήσουν για το διάστημα που επιθυμούν πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας.
Το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί εξαρτάται από τους μήνες που θα επιλέξουν οι ιδιοκτήτες να κυκλοφορούν το όχημα. Για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12, για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής.
Σημειώνεται ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας, το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία, αλλιώς ο ιδιοκτήτης θα βρεθεί αντιμέτωπος με τσουχτερά πρόστιμα. Το ύψος του προστίμου ανέρχεται σε 10.000 ευρώ ενώ σε περίπτωση υποτροπής αυξάνεται σε 30.000 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης.
Στην περίπτωση που ο κάτοχος επιθυμεί να κινήσει το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, θα πρέπει να καταβάλλει το υπολειπόμενο ποσό των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (mycar.aade.gov.gr) κάνοντας χρήση των κωδικών TaxisNet, στην οποία θα συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία του οχήματος. Αφού προηγηθεί αυτόματος έλεγχος, εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο, υποβάλλεται το αίτημα και στη συνέχεια θα καταβάλλουν όσα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης ακινησίας.
Το νέο ποινολόγιο
Νέο «ποινολόγιο» προετοιμάζει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για την εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από το 2025 και μετά. Βασικοί στόχοι του οικονομικού επιτελείου είναι να υπάρξει ένας εξορθολογισμός των προστίμων, να δοθεί τέλος στην παράταση που δίνεται κάθε χρόνο στην προθεσμία καταβολής των τελών κυκλοφορίας χωρίς όμως να τεθεί σε «κίνδυνο» η είσπραξη 1,2 δισ. ευρώ ετησίως από τα τέλη κυκλοφορίας
Ήδη έχει συσταθεί ομάδα εργασίας στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με βασικό έργο την αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων, την επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών εξελίξεων αλλά και τον όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Η ειδική ομάδα εργασίας εκτιμάται ότι τον Σεπτέμβριο θα παρουσιάσει το πρώτο σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας.
Με βάση το ισχύον σύστημα, εάν ένας ιδιοκτήτης οχήματος καθυστερήσει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας εντός της προθεσμίας που έχει οριστεί τότε θα πρέπει να καταβάλει επιπλέον ποσό ίσο με το ύψος των τελών κυκλοφορίας. Εάν δηλαδή στις 31 Δεκεμβρίου έπρεπε να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ύψους 135 ευρώ και δεν το έκανε τότε την 1/1 του επόμενου έτους το ποσό διπλασιάζονταν και γίνονταν 270 ευρώ.
Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι το πρόστιμο να αυξάνεται κλιμακωτά κατά ένα ποσοστό τους δύο πρώτους μήνες, Ιανουάριο και Φεβρουάριο, και από το Μάρτιο και μετά να φτάνει στο 100%.
Ραλλού Αλεξοπούλου
Πηγή: www.naftemporiki.gr