Στις μέρες μας το content marketing αποτελεί μία πραγματική βιομηχανία και το SEO copywriting παρόλο που αποτελεί ένα μέρος αυτού, είναι ιδιαίτερα σημαντικό και κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις.
Τι είναι το SEO copywriting;
To SEO copywriting εντάσσεται στο ευρύτερο πεδίο της βελτιστοποίησης των διαδικτυακών ιστοτόπων και αποτελεί ουσιαστικά μία online τεχνική γραφής, που περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά, δηλαδή λέξεις που χρησιμοποιεί ο αναγνώστης στις μηχανές αναζήτησης, για να βρει μία πληροφορία που θέλει, με στόχο να ανέβει το website ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Ουσιαστικά αφορά σε ένα καλοσχεδιασμένο περιεχόμενο, στο οποίο πρέπει να εφαρμόζονται συγκεκριμένες τεχνικές, όπως η σωστή τοποθέτηση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπος είναι φιλικός προς το χρήστη αλλά και τις μηχανές αναζήτησης, προωθεί ένα μοναδικό περιεχόμενο και εξυπηρετεί με κάθε τρόπο τις ανάγκες του.
Τι κάνει ένας SEO copywriter;
Όπως επισημαίνει η Σουζάνα Θεοδωρίδου, Instructor Content Production στο βραβευμένο Professional Diploma in Digital & Social Media της ΚnowCrunch, ένας SEO copywriter δε γράφει απλώς κείμενα. Δημιουργεί ένα πρωτότυπο περιεχόμενο εφαρμόζοντας πιστά τις στρατηγικές του SEO και φυσικά τη χρήση των λέξεων-κλειδιών. Επιπρόσθετα, επικεντρώνεται στην ανάλυση, τον έλεγχο και την εκτέλεση αλλαγών σε ένα υπάρχον περιεχόμενο, για να βελτιώσει την εικόνα του ιστοτόπου και να προωθήσει την υψηλότερη κατάταξη του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Βασικό στόχος του είναι το περιεχόμενο που δημιουργεί να είναι ελκυστικό και ενδιαφέρον για τους αναγνώστες, γι’ αυτό και επιστρατεύει όλη τη φαντασία και την ευρηματικότητά του, βρίσκοντας τις πιο πρωτότυπες ιδέες.
Ένας SEO copywriter, δημιουργεί δημοσιεύσεις στα social media και κείμενα για διαφημιστικές πωλήσεις. Η ειδικότητα του είναι η έρευνα του ανταγωνισμού και η εύρεση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών για το περιεχόμενο του με απώτερο στόχο να πετύχει ο ιστότοπος την υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Ποια skills πρέπει να έχει ένας SEO copywriter;
Ένας καλός SEO copywriter πρέπει:
Να γνωρίζει καλή γραμματική, συντακτικό και ορθογραφία: Το παν στο SEO copywriting είναι οι λέξεις, για αυτό και είναι πολύ ο σημαντικό ο SEO copywriter να γράφει σωστά, εφαρμόζοντας όλους τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες. Πρέπει να ξέρει να τοποθετεί τα σημεία στίξης στα κατάλληλα σημεία, να δημιουργεί καλογραμμένες προτάσεις, να χρησιμοποιεί πλούσιο λεξιλόγιο και να ετοιμάζει δομημένα και ευανάγνωστα κείμενα, ώστε να συνδέεται μέσω αυτών με τον αναγνώστη του.
Να ξέρει μία ή παραπάνω ξένες γλώσσες: Η γλώσσα είναι το βασικό εφόδιο του SEO copywriter, για αυτό και η γνώση περισσότερων ξένων γλωσσών πέραν της μητρικής του, θα τον βοηθήσει να εξελιχθεί, να διευρύνει τους ορίζοντες του και να απασχοληθεί και σε άλλες χώρες. Η αγορά εργασίας είναι περίπλοκη και απαιτητική, γεγονός που θα πρέπει να κινητοποιεί όσους πραγματικά ενδιαφέρονται να απορροφηθούν στο χώρο του copywriting.
Να εφαρμόζει τις χρονικές προθεσμίες που του δίνονται: Όπως σε πολλές δουλειές έτσι και στο copywriting ο εργαζόμενος πρέπει να δουλεύει σύμφωνα με το χρόνο. Είναι σημαντικό να μπορεί ο SEO copywriter να γράφει έχοντας μία προθεσμία, η οποία αλλάζει αν πρόκειται για μεγάλα ή μικρά κείμενα. Απώτερος στόχος αυτού είναι να εξασκηθεί στη γρήγορη και αποτελεσματική γραφή, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών του.
Να ερευνά: Στη δουλειά του SEO copywriter είναι πολύ σημαντική η έρευνα, για να γράψει ένα ποιοτικό θέμα που απαιτεί την εύρεση πληροφοριών, για να μελετήσει τι κάνει ο ανταγωνισμός, για να βρει τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά για το κείμενο του, για να αναζητήσει αξιόπιστες πηγές και να για να έχει μία συνολική εικόνα για αυτό που θέλει να κάνει.
Να ξέρει καλό SEO: Το SEO copywriting δεν αφορά μόνο στη δημιουργία πρωτότυπων και εντυπωσιακών κειμένων, αλλά περιλαμβάνει και τις τεχνικές του SEO. Για αυτό και ένας καλός SEO copywriter θα πρέπει να χρησιμοποιεί τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στο γράψιμο του στα κατάλληλα σημεία, ώστε να αυξήσει την ορατότητα της ιστοσελίδας του και να τη βοηθήσει να ανέβει ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Να είναι δημιουργικός: Σε όλες τις δουλειές μία μικρή δόση δημιουργικότητας φέρνει απίθανα αποτελέσματα. Είναι σημαντικό ένας SEO copywriter να δημιουργεί πρωτότυπα και ελκυστικά κείμενα ακόμη και για θέματα που έχουν καλυφθεί πολλές φορές από άλλους. Η επιλογή ωραίων λέξεων, η χρήση της φαντασίας και της ευρεσιτεχνίας καθώς και η συναισθηματική εμπλοκή του copywriter στο θέμα θα βοηθήσουν με θετικό τρόπο στη δουλειά του.
Να κατανοεί το κοινό: Ένας καλός SEO copywriter πρέπει να έχει πάντα στο μυαλό του ότι τα κείμενα του γράφονται για ένα κοινό, που θέλει να ενημερωθεί, να διασκεδάσει, να μάθει και να πειστεί μέσα από αυτά. Για αυτό είναι σημαντικό ,όταν γράφει να βάζει τον εαυτό του στη θέση του αναγνώστη, ώστε να δει τι θα ήθελε εκείνος να διαβάσει για ένα συγκεκριμένο θέμα. Πρέπει να κατανοήσει πρώτα σε ποιο κοινό απευθύνεται, τι γλώσσα μιλάει, και τι είδους χιούμορ δέχεται αυτό το κοινό, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του.
Να είναι προσαρμοστικός: Ο SEO copywriter θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα σε νέες καταστάσεις. Η διαδικτυακή γραφή είναι περίπλοκη και περιλαμβάνει αναρτήσεις ιστολογίου, δημοσιεύσεις στα social media, γραφήματα και πολλά ακόμη, που το καθένα από αυτά απαιτεί το δικό του στυλ. Για αυτό και θα πρέπει ο SEO copywriter να υιοθετεί κάθε φορά το σωστό ύφος για καθένα από αυτά τα είδη κειμένου.
Να είναι συνεχώς ενημερωμένος: Είναι αναγκαίο ο SEO copywriter να ενημερώνεται συνεχώς για τις τελευταίες εξελίξεις και τα τρέχοντα νέα του διαδικτύου, ώστε να έχει μία πλήρη εικόνα για το τί γίνεται σε όλο τον κόσμο και να προσαρμόζει το περιεχόμενο του βάσει αυτών. Θα πρέπει ακόμη να κοιτάει τι είναι δημοφιλές και τι αναζητούν οι χρήστες, ώστε να παίρνει ενδιαφέρουσες ιδέες για το γράψιμο του.
Να αγαπάει αυτό που κάνει: Από όλες τις δεξιότητες η πιο σημαντική που πρέπει να έχει ένας SEO copywriter είναι η αγάπη και ο ενθουσιασμός του για τη δουλειά του. Θα πρέπει να έχει πάθος και αφοσίωση, ώστε να δουλεύει με όρεξη και θετική ενέργεια για να πετυχαίνει τους στόχους του. Χωρίς αυτά τα στοιχεία δε θα έρθει κανένα ωραίο αποτέλεσμα και καμία καλή προοπτική για εκείνον.
Πηγή: www.epixeiro.gr