Ο Έλληνας επιχειρηματίας του 2020 βρέθηκε να έχει κάτι στα χέρια του που σχεδόν ποτέ δεν είχε: χρόνο. Φυσικά, όλοι, και πρώτος εγώ, θα ευχόμασταν αυτός ο χρόνος να μην είχε ποτέ κερδηθεί μέσα από τα lockdown και τις τοπικές καραντίνες. Ωστόσο, αυτή είναι η πραγματικότητα και πρέπει να την αντιμετωπίσουμε. Με ποιον τρόπο; Ας πούμε, διαβάζοντας! Σήμερα, θα σας συστήσω 5 βιβλία, που το καθένα με τον δικό του τρόπο, μπορεί να σας εμπνεύσει και να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει και να βάλετε τον πήχη ακόμη ψηλότερα. Πάμε να τα δούμε.
Γιουβάλ Νώε Χαράρι – Η ιστορία της Ανθρωπότητας
Δεν ήταν τυχαία νούμερο 1 στα best sellers των New York Times. Δεν έχει τυχαία σχεδόν 30.000 (!) κριτικές στο Amazon. Ο Χαράρι γράφει συναρπαστικά και περιγράφει την πορεία του Homo Sapiens τα τελευταία 70.000 χρόνια από ένα από τα πολλά είδη ανθρωποειδών της εποχής (Homo Erectus, Homo Neanderthalis) στον νικητή του σήμερα. Πώς συνέβη αυτό; Μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις και την ιδιαιτερότητά τους, λέει ο καθηγητής Χαράρι. Η συνεχής πορεία από τον πίθηκο προς τον σημερινό άνθρωπο ενέπνευσε άτομα σαν τον Bill Gates, τον Mark Zuckerberg και τον Barack Obama να βάλουν το βιβλίο στην προς ανάγνωση λίστα τους. Είμαι σίγουρος ότι το ίδιο θα κάνει και για εσάς.
Το βιβλίο είναι διαθέσιμο και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πολιτεία.
Λι Αϊακόκα – Αυτοβιογραφία
Γραμμένο 34 χρόνια πριν, φαίνεται τόσο φρέσκο σαν να γράφτηκε σήμερα το πρωί! Εάν στο βιβλίο του Χαράρι, ήρωας είναι ο Homo Sapiens, εδώ ο ήρωας είναι ο “Homo Entrepreneurus” ένας θρύλος που έσωσε την Chrysler από τη χρεωκοπία και, αν ήθελε, θα είχε γίνει Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκατομμύρια αντίτυπα και δεκάδες ανατυπώσεις έχουν κάνει την αυτοβιογραφία του Αϊακόκα ένα εκδοτικό θαύμα, ακριβώς όπως ό ίδιος έκανε ένα επιχειρηματικό θαύμα πρώτα με τη Ford και μετά με την Chrysler. Ένα βιβλίο, ύμνος στην επιχειρηματικότητα, που ο κάθε ένας από εμάς πρέπει να διαβάσει και να ξαναδιαβάσει. Το βιβλίο έχει εξαντληθεί και θα το βρείτε μόνο μεταχειρισμένο.
Χέρμαν Μέλβιλ – Μόμπι Ντικ
Όσο ψηλά και να φτάσει ένας επιχειρηματίας, όσο πολύ και να πιέσει για τους στόχους του, πρέπει πάντα να θυμάται ότι είναι θνητός. Η Ύβρις και η Νέμεσις δεν κάνουν εξαιρέσεις για κανέναν, και φυσικά ούτε για τον καπετάνιο Αχάμπ του πολύπαθου Πηκώ. Το βιβλίο είναι ένα κλασικό αριστούργημα της αμερικανικής λογοτεχνίας και έχει αντέξει εξαιρετικά στους σχεδόν δύο αιώνες από τότε που γράφτηκε. Πέρα από τα πολλά και σημαντικά φιλοσοφικά του μηνύματα, ο αναγνώστης θα ανακαλύψει και μια εξαιρετική αναλυτική περιγραφή της φαλαινοθηρίας και των επαγγελματικών της μυστικών. Σίγουρα εμείς οι επιχειρηματίες θα το καταλάβουμε αυτό καλύτερα από όλους! Το βιβλίο είναι διαθέσιμο και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Gutenberg.
“Το Μάρκετινγκ της επιχείρησης σας!”
Αν δεν παινέψεις το σπίτι σου: ένα βιβλίο πρακτικός οδηγός βήμα βήμα θα σας βοηθήσει να σχεδιάσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησής σας με στόχο την ανάπτυξη και την επιτυχία της. Πλούσιο σε παραδείγματα και πρακτικές ασκήσεις και γραμμένο σε απλή γλώσσα χωρίς τους δύσκολους ορισμούς του μάρκετινγκ και χωρίς περιττή θεωρία, καθοδηγεί τον αναγνώστη να απαντήσει σε ερωτήματα, όπως:
Πώς θα αναπτύξω την επιχείρησή μου;
Ποια στρατηγική να ακολουθήσω για να έχει η επιχείρησή μου υγιή ανάπτυξη;
Ποιες ενέργειες μάρκετινγκ ταιριάζουν στην επιχείρησή μου;
Πόσα χρήματα πρέπει να ξοδεύω στην προώθηση της επιχείρησής μου;
Πώς μπορώ να διαφοροποιηθώ από τον ανταγωνιστή μου;
Πώς μπορώ να βρω νέους πελάτες και να διατηρήσω αυτούς που έχω;
Το βιβλίο είναι διαθέσιμο από τις εκδόσεις Rosili.
“Η εργαλειοθήκη του σύγχρονου επιχειρηματία!”
Επειδή πρέπει να παινέψω ξανά το σπίτι μου: με παραπάνω από 18 χρόνια εμπειρίας στο μάρκετινγκ και στην καθοδήγηση επιχειρήσεων στοχεύω σε αυτό το βιβλίο να σας δώσω, ουσιαστική πληροφόρηση και να σας προτείνω εργαλεία, ιδέες και προτάσεις που θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε άμεσα στην επιχείρησή σας. Ένας σύγχρονος επιχειρηματίας, που λειτουργεί τις περισσότερες φορές με την λογική του one man show, χρειάζεται βασικές δεξιότητες για να πετύχει. Αυτές παρουσιάζονται & αναλύονται μέσα από το πρίσμα 8 βασικών εργαλείων ανάπτυξης και εξέλιξης! Ένα βιβλίο με πρακτικές ασκήσεις! Το βιβλίο είναι διαθέσιμο από τις εκδόσεις Rosili.
*Θέμης Σαρανταένας
Σύμβουλος Μάρκετινγκ
Πηγή: epixeiro.gr